Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. sparotok
9. planinitenabulgaria
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. sparotok
9. planinitenabulgaria
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Постинг
06.04.2008 21:16 -
На пожарникаря пак му прихлопа дъската... ще прави въздушни трамваи?!
Автор: thetruth
Категория: Регионални
Прочетен: 2492 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 06.04.2008 21:22
Прочетен: 2492 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 06.04.2008 21:22
Столичният кмет Бойко Борисов обяви нова грандиозна идея за транспорта в София - въздушен трамвай. Последната му и явно вече позабравена идея за електротранспорта бе трамвайните релси да се преместят от средата в двата края на улицата, за да се облекчи движението.
Въздушният трамвай, известен още като монорелсов трамвай, е въведен за пръв път в Токио през 1964 г. Той се движи по естакади и мостове над земята и е високо скоростен. Подобен е на надземното, известно още като "леко метро", но е доста "по-лек" от него - естакадите се вписват по-добре в градската среда и дори могат да са приемливи и за по-централните градски части, за разлика от надземното метро. Въздушният трамвай обаче превозва 3-4 пъти по-малко пътници от лекото метро.
Общината ще направи конкурс за идейни проекти за изграждането на въздушен трамвай, после ще обсъдим и възможностите за строителството на такъв тип градски транспорт в София, каза Бойко Борисов, цитиран от БТА. Той посочи, че в други европейски столици въздушният трамвай се използва активно в периферията им, но може да се мисли за такива връзки и в градската част.
Кметът обяви радикални решения и за конвенционалните трамваи. Той ще внесе до края на април предложение в СОС за сливане на ремонтния завод "Трамкар" със "Столичен електротранспорт". На практика "Трамкар" ще бъде погълнат, като първо ще се раздели с най-ценното си - 40-те декара земя на бул. "Цар Борис Трети", които ще бъдат продадени. Ремонтна база на завода ще се премести в някое трамвайно или тролейбусно депо. От продажбата на имотите на "Трамкар" кметът очаква общината да вземе десетки милиони евро, с които щели да се купят нови возила за градския транспорт.
Бойко Борисов не се е отказал и от идеята си да се обединят всички транспортни фирми, които сега са 5, в една. Фирмата-шапка на останалите дружества - "Столична компания за градски транспорт", заедно с "Паркинги и гаражи" ще влезе в бъдещия център за мобилност. Така, и след поглъщането на "Трамкар", ще останат само "Столичен електротранспорт", "Столичен автотранспорт" и "Метрополитен", за които ще се търси юридическа формула за обединение.
Въздушният трамвай, известен още като монорелсов трамвай, е въведен за пръв път в Токио през 1964 г. Той се движи по естакади и мостове над земята и е високо скоростен. Подобен е на надземното, известно още като "леко метро", но е доста "по-лек" от него - естакадите се вписват по-добре в градската среда и дори могат да са приемливи и за по-централните градски части, за разлика от надземното метро. Въздушният трамвай обаче превозва 3-4 пъти по-малко пътници от лекото метро.
Общината ще направи конкурс за идейни проекти за изграждането на въздушен трамвай, после ще обсъдим и възможностите за строителството на такъв тип градски транспорт в София, каза Бойко Борисов, цитиран от БТА. Той посочи, че в други европейски столици въздушният трамвай се използва активно в периферията им, но може да се мисли за такива връзки и в градската част.
Кметът обяви радикални решения и за конвенционалните трамваи. Той ще внесе до края на април предложение в СОС за сливане на ремонтния завод "Трамкар" със "Столичен електротранспорт". На практика "Трамкар" ще бъде погълнат, като първо ще се раздели с най-ценното си - 40-те декара земя на бул. "Цар Борис Трети", които ще бъдат продадени. Ремонтна база на завода ще се премести в някое трамвайно или тролейбусно депо. От продажбата на имотите на "Трамкар" кметът очаква общината да вземе десетки милиони евро, с които щели да се купят нови возила за градския транспорт.
Бойко Борисов не се е отказал и от идеята си да се обединят всички транспортни фирми, които сега са 5, в една. Фирмата-шапка на останалите дружества - "Столична компания за градски транспорт", заедно с "Паркинги и гаражи" ще влезе в бъдещия център за мобилност. Така, и след поглъщането на "Трамкар", ще останат само "Столичен електротранспорт", "Столичен автотранспорт" и "Метрополитен", за които ще се търси юридическа формула за обединение.
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене